Editura NICULESCU utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența dumneavoastră pe site-ul nostru. Înainte de a continua navigarea pe acest site, vă rugăm să alocaţi timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul paginilor: Politica de utilizare Cookie-uri și Prelucrarea datelor cu caracter personal, actualizate conform Regulamentului european de protecţia datelor cu caracter personal (GDPR). Prin continuarea navigării pe website-ul nostru confirmaţi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform celor specificate în Politica de utilizare Cookie-uri. Nu uitaţi, totuși, că puteţi modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de utilizare Cookie-uri.
1000 de superlative și curiozități de cultură generală
Lucrarea de faţă îşi propune să extindă şi să aprofundeze studiul numelor de locuri, o categorie lexicală mai puţin avută în vedere de lingvişti. Disciplina care se ocupă de cercetarea numelor de locuri, toponimia, parte a onomasticii (lingvistica numelor proprii), este o ramură mai nouă a lingvisticii şi se află situată la graniţa cu alte ştiinţe, în primul rând cu geografia, istoria şi sociologia. Poate şi de aceea, unele aspecte ale naşterii, evoluţiei şi funcţionării numelor de locuri nu au fost observate şi luate în studiu mai devreme.
Extinderea studiului se referă la abordarea unor categorii de nume de locuri aflate în spaţii apropiate, dar mai ales îndepărtate, de teritoriul românesc şi foarte importante atât lingvistic, cât şi geografic, istoric, sociocultural etc.
Aprofundarea cercetării vizează analiza mecanismelor lingvistice, sociogeografice, istorice, economice, comerciale, culturale care detaşează aceste nume, devenite superlative în sens larg, de masa de toponime uzitată în spaţiile comunităţilor locale sau zonale în care s-au născut şi se află localizate. Aceste superlative au fost nume obişnuite, dar au dobândit renume, iar altele re-nume, trecând în alte categorii lexicale.
Autor(i) | Ion Toma |
---|---|
Număr pagini | 136 |
Anul apariţiei | 2018 |
ISBN | 978-606-38-0258-4 |
Format carte | 16x23 |
Cod produs | I155 |